بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 28 فبراير 2020

ايه الخاين ده بقلم الشاعرة / حفيظة مهني

  حفيظة مهني
                            ايه الخاين ده
راعيتو بين ا يديا
و اعطيتو ا حبي و حناني.....
و لما كبر و ا ستقام
عشق غيري و نساني....
انا قلت هو نصي الثاني ...
بس هو كسر نصي و جفاني...
دمعي حرقني مين غدر بيا ...
بعدما قال انت حبيبي
و شبع حنية ....
شلتو في حباب عنيا .....
عمى عيوني بنار
فراقو وما سالش فيا ....
اعمل ايه للواد دا الناس
مو لايمة عليه لايمة عليا....
الحق معاهم اقلع شوكي باديا ......
كان روحي فيه
بس دي الوقتي
لا اناديه و لا ينادي عليا ....
خلاص اكتفيت وانا لطمعتو فيا .....
غدر و راح ..و فتح الجراح ... و نسى وعدو ليا ....
اني انا الحبيب
و انا القريب و انا روحو ديا......
بلاش دموع ....
بلاش حزن و شموع بلاش عتب ليا ....
قلبي خلاص مات
من بعدو و حنساه
و انسى ايامو الي جية...
روح الله يسامحك فقلبي
ده الي مليتو قسوة و انانية ...
ماراح ارجعلك حتى و لو قلت حقك عليا.....
قلبي غالي و موش حنسالك الاذية ....

بقلم ح.مهني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا وسهلا ومرحبا بك في مدونة واحة الأدب والأشعار الراقية للنشر والتوثيق ... كن صادقا في حروفك ويدا معاونة لنا ... فنحن حريصين علي الجودة ونسعي جاهدين لحفظ ملكية النص .

انا للأرض بقلم الراقي مروان كوجر

 " أنا للأرض " كلما هممت ببوح حزني أخجلني قول ربي                                      وبشر الصابرين خجول النفس من صبر جفاها     ...