بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 30 يونيو 2020

قالولى الكلام عبر بقلم ناصر سيدهم

قالولى الكلام عبر
انا قولت بالاعمال
قالواالصب حكم
قولت انا فى الامثال
سالونى اهل الهوا
ظلمتو
نفسكم يا سلام
قالو نصيبك فين
انا لو هربت لآخر
الدنيا
هروح منه
فين
داالمكتوب على
الجبين
لو مر لازم
تشوفة العين
وعينى يابا على غزال
بفرحته شارد
خدوة الاندال لعبوبوا
وشربوة كاس الهوا
لعبوبو
لاكان عيب فى الهوا
ولا فى الغزال
العيب
فى الاندال اليى لعبوبو
بقلم ناصر سيدهم يقول الشاعر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا وسهلا ومرحبا بك في مدونة واحة الأدب والأشعار الراقية للنشر والتوثيق ... كن صادقا في حروفك ويدا معاونة لنا ... فنحن حريصين علي الجودة ونسعي جاهدين لحفظ ملكية النص .

انا للأرض بقلم الراقي مروان كوجر

 " أنا للأرض " كلما هممت ببوح حزني أخجلني قول ربي                                      وبشر الصابرين خجول النفس من صبر جفاها     ...