بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 31 أغسطس 2020

أنا البرئ من كَسرِتك....بقلم-أشرف رسلان

 أنا البرئ من كَسرِتك....

أنا البرئ مِن كُل شئ كان
يِئْلِمك
لا عمري يوم كنت ضَلمه
ف سكتك
القلب يرقص لما شاف
حنيتك
ربيعي كان من شفايفك
بسمتُه وتزيد معاها
ضِحكتي مع
ضِحكتك
أنا البرئ من حُزن عَشش
جوه القلوب من
قسوتك
عايش سجين في حضن
آانه بتملكك
غَطت عِيونك .. دا الكل
كان بيحسدك
إوعاك تفكر
إوعاك تفكر نَزف الجِروح
مِنك شَطاره
لو كنت فاكر إنك جَرَحت
قلوب كل
العذارى
و إن الخيانة و الملاوعة
إللي في طبعك
تبقى مهاره
تبقى صحيح سجين لآانه
محيراك
أخرتها عايش دنيتك فيها
وحيد
وإللي كان منك قريب بكره
لَك هايكون
بعيد
أصل الجواري والعبيد عدا
زَمان و اتحرروا
لسه ... بقولك أنا البرئ من
كسرتك
طول ما انتَ زارع شوك في
أرضك يجرحك
وقلبي غارس ألف ورده وانت
قاعد مطرحك
الورد فتح وسط الجناين ع
الطيبين
طَرحت مطارح .... متعطره
بالرياحين
تزرعها حب هاتحصده لكن
إنت طرحك
كان حزين
بقلم-أشرف رسلان

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، ‏‏وقوف‏‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا وسهلا ومرحبا بك في مدونة واحة الأدب والأشعار الراقية للنشر والتوثيق ... كن صادقا في حروفك ويدا معاونة لنا ... فنحن حريصين علي الجودة ونسعي جاهدين لحفظ ملكية النص .

انا للأرض بقلم الراقي مروان كوجر

 " أنا للأرض " كلما هممت ببوح حزني أخجلني قول ربي                                      وبشر الصابرين خجول النفس من صبر جفاها     ...